Społeczna odpowiedzialność biznesu sugeruje, że firma powinna odpowiadać za swoje działania w społeczeństwie w postaci aspektów społecznych, prawnych i środowiskowych. Ta nowoczesna linia obejmuje trzy kluczowe cechy: jednoczesne osiąganie zrównoważonych zysków, zmniejszanie śladu węglowego (planety) i równoważenie tych celów z zaangażowanymi ludźmi, od pracowników po społeczeństwo.
Co to jest CSR?
CSR, określany również jako Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, to kumulacja etyki i obowiązków, które skłaniają każdą firmę do rozważenia swojego wpływu na społeczeństwo i oceny swoich obowiązków zarówno wobec społeczeństwa, jak i akcjonariuszy. W restauracjach CSR zależy od zadań prawnych i funkcjonalnych, jakie mają do spełnienia dla dobra społeczeństwa.
Według badania:
Społeczną odpowiedzialność biznesu można zdefiniować jako: „Zachowanie organizacji, które sprawia, że jest ona opłacalna, legalna i użyteczna dla społeczeństwa (Carrol 1983).”
CSR dla restauracji:
Branża restauracyjna jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów usługowych na świecie. Branża ta daje zatrudnienie niewykształconym, średnio wykwalifikowanym i wykwalifikowanym ludziom o różnych desygnacjach. Umożliwia także budowanie i doskonalenie umiejętności osobistych poprzez szkolenie pracowników. W ten sposób mogą stworzyć idealną i przyjazną atmosferę oraz służyć społeczności.
W branży hotelarskiej CSR to wciąż nowy pomysł; istnieje wiele międzynarodowych łańcuchów żywnościowych zaangażowanych w działania CSR. Opracowując politykę CSR w hotelu można znaleźć wiele korzyści finansowych i społecznych. Branża hotelarska podjęła kilka dobrowolnych działań, aby zaangażować rozwój społeczeństwa i właścicieli. Ta inicjatywa reprezentuje zaangażowanie personelu restauracji i właściciela w zrównoważony rozwój. Możesz również wprowadzić różne programy, takie jak programy jakości, inicjatywy na rzecz poprawy środowiska, analizy porównawcze itp., aby odegrać istotną rolę dla dobrobytu społeczeństwa.
W przypadku restauracji istnieje wiele problemów, takich jak odpady, spory pracownicze (równe wynagrodzenie, prawa kobiet i związki zawodowe), zużycie energii. Chociaż restauracje podejmują inicjatywy mające na celu zintensyfikowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, nadal pozostają w tyle za innymi firmami.
Branża restauracyjna może potrzebować skoncentrowania się na następujących kwestiach, jeśli musi stworzyć politykę związaną z CSR:
- gospodarowanie odpadami
- Zużycie wody
- Zużycie energii
- Szanse zatrudnienia
- Szkolenia dla pracowników
- Działania przyjazne środowisku itp.
Niektóre zalety opracowania polityki CSR to:
- Poprawia reputację i wizerunek marki restauracji, zapewniając jej zgodność z prawnymi i społecznymi zachowaniami.
- Pomaga restauracjom poprawić relacje z klientami, ponieważ CSR zachęca do innowacji i pomaga wytwarzać takie produkty, które są korzystne dla całego społeczeństwa.
- Wyjaśnia cel firmy i dostarcza właścicielom restauracji całościowe dane, co pomaga w tworzeniu długotrwałych relacji między personelem a właścicielami.
- Promuje prawa pracownicze, aby pracownicy mogli czuć się bezpiecznie i dobrze wykonywać swoje zadania.
- Pomaga również w utrzymaniu czystego i przyjaznego środowiska, co tworzy dobry wizerunek restauracji dla jej klientów.
- Działa dla dobra społeczeństwa i zwiększa zyski restauracji.
- Pomaga restauracji wypełnić zobowiązania prawne, etyczne i społeczne.
Koncepcja CSR jest dla właścicieli restauracji nowa i niełatwa do zrozumienia. Potrzebne są badania nad najlepszymi praktykami, które można wdrożyć w restauracjach, aby spełniały wymogi polityki CSR.