Skip to main content

Public relations to jeden z tych sektorów, który trudno zdefiniować, a czasem nawet trudniej zrozumieć. Z PR wiąże się wiele zadań, co sprawia, że ​​trudno jest dokładnie określić, co to jest.

Najbardziej zwięzłą definicją PR jest to, że jest to funkcja zarządcza, która realizuje konkretny plan działania, który zajmuje się wpływem osoby lub organizacji na interes publiczny za pomocą procedur i polityk. PR ocenia także nastawienie opinii publicznej.

Sposoby na to są ogromne i różnorodne. Może to być tak proste, jak napisanie i wydanie komunikatu prasowego lub coś bardziej złożonego i bezpośredniego relacji z mediami. Może obejmować strategiczne rozmieszczenie przedmiotów. PR obejmuje wiele zakulisowych prac i działań publicznych, takich jak relacje ze społecznościami, komunikacja kryzysowa, publiczne konferencje prasowe i komunikacja wewnętrzna.

Ponieważ zadania zespołu PR są tak zróżnicowane, próba oceny skuteczności strategii może być czasami trudna. Od czego się zaczyna? Na czym należy się skupić?

Z biegiem lat zmieniały się i udoskonalały etapy analizy skuteczności strategii PR. Ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi technikami pomiaru PR, aby móc przekazać klientowi jasny raport na temat tego, co robisz Ty i Twój zespół.

Należy pamiętać, że PR mierzy się na 3 poziomach:

1. Wyjścia

2. Wyniki

3. Wyniki biznesowe

Wyjścia to poziom kontaktu i odpowiedzi. Pomiar często wiąże się z określeniem wpływu na kanały medialne. Częstość, odwiedziny, świadomość, kontakt z czytelnikami, pytania dziennikarzy i wpływ wiadomości to czynniki wyjściowe.

Najlepszym sposobem mierzenia wyników jest przypisanie systemu punktacji. Oprzyj się na tonie i zasięgu docelowych odbiorców, a także na tym, jak dobrze wiadomość została dostarczona i czy zawierała aprobatę lub rekomendację.

Wyniki to termin używany do opisania poziomów percepcji i zachowania i odnosi się głównie do wiedzy, opinii i postaw. Podczas oceny wyników mierzony jest wpływ na grupy docelowe. Pomyśl o uznaniu, świadomości, przypomnieniu, rekomendacjach i intencjach zakupowych.

Najlepszym sposobem mierzenia wyników jest wykorzystanie istniejącego materiału. Jeśli zatrudniona przez Ciebie firma ma już ankietę śledzącą, możesz z niej skorzystać. Wystarczy dodać kilka starannie przemyślanych pytań do ankiety, aby ustalić, czy jakiekolwiek działania PR wpływają na szansę publiczności. Jeśli żadna ankieta nie istnieje, dostępne są zasoby do tworzenia tanich ankiet.

Wyniki biznesowe odnoszą się do biznesowej wartości dodanej kampanii PR. Obejmuje to wpływanie na ceny akcji, przychody/obroty oraz wartość reputacji i udział w rynku.

Przeciętna firma ma już dział, który mierzy, jak radzi sobie sprzedaż i co może napędzać jej sprzedaż. W przypadku pomiaru PR można pracować z tymi samymi analitykami marketingowymi i bacznie obserwować wszelkie zmiany w danych liczbowych przed strategią PR i w trakcie kampanii.

Leave a Reply