To błogosławieństwo globalnej gospodarki, że firmy mają swobodę prowadzenia swojej działalności i prowadzenia działalności ponad granicami państwowymi. Jednak swoboda prowadzenia biznesu w różnych krajach i kulturach nie oznacza zakładania firmy lub tworzenia wizerunku marki, chyba że nie podejmujesz mądrych decyzji biznesowych. Stworzenie skutecznej kampanii PR to jeden z tych kroków, które z powodzeniem wyprowadzą Twój biznes za granicę.
Aby rozwinąć swój biznes lub wykreować wizerunek marki, możesz wybrać międzynarodową sieć PR lub lokalną agencję PR. Jeśli chodzi o wybór agencji PR, międzynarodowa agencja PR ma wiele przewag nad lokalną agencją PR.
Główną wadą lokalnej agencji PR w dziedzinie międzynarodowych public relations jest to, że prawie nie wykazuje żadnej koordynacji między różnymi krajami, a każda lokalna firma wydaje się prowadzić własną kampanię. Zawsze jednak zachowują poczucie autonomii w działaniach lokalnej agencji PR, ale bez zorganizowanej koordynacji lokalna agencja PR mocno pogrąża się w kosztach i sukcesie kampanii PR.
Jedną z wad lokalnej agencji PR jest to, że niespójność w przekazywaniu komunikatów w różnych obszarach może również prowadzić do rozmycia podstawowych wartości i pozycjonowania. Oprócz rozmycia podstawowych wartości, może również mieć zły wpływ na obecnych klientów i zniweczyć wszelkie duże inwestycje w międzynarodowy public relations. Co więcej, niespójność, dostarczanie wiadomości może nawet przekraczać granice za pośrednictwem międzynarodowych mediów, które niszczą wizerunek Twojej marki. W przeciwieństwie do niespójności w lokalnym biznesie, międzynarodowa sieć PR kontroluje całą operację ze scentralizowanego organu w centrali korporacyjnej, ale zapewnia partnerom kanałowym pewien stopień niezależności.
Inną poważną wadą lokalnych firm jest powielanie treści, co również powoduje marnowanie zasobów PR. Ponieważ operacja jest prowadzona w wielu krajach, koszty ogólne i administracyjne związane z międzynarodowymi public relations nadal się podwajają w każdym kraju, podczas gdy w przypadku operacji sieciowych powielanie kosztów i treści jest kontrolowane przez scentralizowany nadzór.
Istnieje wiele innych korzyści z międzynarodowej sieci PR, które nie są możliwe z lokalną firmą. Może z łatwością promować i markować produkty i usługi, które są korzystne dla wielokulturowej publiczności i przekazują wielonarodowy i wielokulturowy wizerunek firmy. Może przeprowadzać wielokulturowe badania i analizy dla firmy, a tym samym proponować produkty i usługi, na które jest duże zapotrzebowanie. Międzynarodowa sieć PR może przedstawiać korzystne sugestie po zbadaniu wielokulturowej publiczności, a także może dostarczać ustnie do promocji biznesu.